Kişinin yaneşeliığı topluluk süresince kıymeti olan , kabiliyet, ekonomi ve vesair davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğhizmetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanımı örgülabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına uygun ) bileğhizmetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık için;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde bileğhizmettirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğhizmetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç ana öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler kucakin aynıdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için bileğhizmetebilir, ancak sürecin doğbeyı bileğhizmetmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birhayli filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğhizmetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğhizmetikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, sima kucakin dirim boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere uygun olabileceği gibi istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin hizmetletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği gibi gelişigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri gibi mekânlarda maruz terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye yetişmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise spontane gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tertibat olarak ele aldatmaındığında ise terbiye sisteminin üç ana ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Fon; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Süreç; ekol süresince meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, yetki, sınav geriları gibi mergup davranış bileğhizmetiklikleridir.