Logo nedir? Söz fehvaı olarak kaynak karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak kârletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat fehvaının dışında, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan şahıs yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. öbür taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını yapacak şahıs yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkızılışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, kârletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler derunin henüz çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde etkinlik gösteren kârletmelerin alelumum logoları kolü özümleme değer. Ama yekten bir tomar kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çkızılışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir dekorte tanılamanmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, zahmetsiz anlaşılır, yolırlanması zahmetsiz, olanaklı evetğunca az adetda renkten oluşfinansıdır. Her çtay baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke muhatara verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine onat olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurıdizi icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika bile dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket derunin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu veri çok önemlidir.